Péče o zaměstnance v Oblastní charitě
„Musíme vědět, že jsme stvořeni k větším věcem než k tomu, abychom byli pouhým číslem na světě, že tu nejsme pro diplomy a tituly, pro tu či onu práci. Byli jsme stvořeni, abychom milovali a byli milováni.“
Matka Tereza
PÉČE O ZAMĚSTNANCE A VZDĚLÁVÁNÍ:
Naším cílem je pečovat o svoje zaměstnance a umožnit jim sladění profesního a rodinného života, aby při náročné a důležité práci v Charitě měli čas věnovat se své rodině, dětem a svým blízkým.
Naším zaměstnancům na hlavní pracovní poměr nabízíme:
- podporu zaměstnanců ze strany vedení
- pružnou pracovní dobu - u profesí, kde to pracovní náplň a provozní podmínky umožňují
- možnost zkráceného úvazku
- dovolenou navíc
- stravenkový paušál
- možnost profesního vzdělávání
- výhodné ceny pro zaměstnance (půjčovné - stan, půjčovna kompenzačních pomůcek; nižší ceny za kopírování, laminování, kroužkovou vazbu)
Všem pracovníkům (i pro pracovníky mimo hlavní pracovní poměr) nabízíme možnost vzdělávání a odborného růstu, supervize, zázemí stabilní organizace, účast na smysluplné charitní činnosti.
Jednou z priorit naší organizace je profesionalita a odborná úroveň našich zaměstnanců. Proto klademe důraz na odborný rozvoj zaměstnanců. Kromě povinného vzdělávání pro zaměstnance v sociálních a zdravotních službách (v souladu se zákoníkem práce a zákonem č. 108/ 2006 Sb., 96/2004Sb. a 201/2017 Sb.) umožňujeme vzdělávaní všem zaměstnancům nad rámec povinnosti.
S cílem zkvalitnit poskytované služby a výměny zkušeností naši zaměstnanci absolvují odborné stáže u jiných poskytovatelů sociálních a zdravotních služeb.
V souladu s naší strategií péče o zaměstnance a prevence syndromu vyhoření se zaměstnanci pravidelně účastní supervizí s externím supervizorem. Kromě podpory je cílem intervize poskytnout zaměstnancům otevřený prostor pro řešení zejména pracovních témat mezi kolegy formou výměny zkušeností. V supervizi nacházejí zaměstnanci bezpečný prostor pro řešení osobně-profesních témat za pomoci nezávislého kvalifikovaného odborníka.