Informace o podávání stížnosti

Kdo může podat stížnost

  1. Klient - osoba, které je nebo byla poskytována charitní služba,
  2. Osoby oprávněné jednat jménem nebo ve prospěch klienta, kterému je nebo byla poskytována charitní služba (dále v textu):
    1. opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována charitní služba,
    2. osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla charitní služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
    3. osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována charitní služba,
    4. člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována charitní služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku,
  3. Zaměstnanec Oblastní charity Ústí nad Orlicí.

Formy podání stížností

PÍSEMNĚ
dopisem na adresu střediska nebo na sídlo Oblastní charity
v písemné podobě může být stížnost přímo předána zaměstnanci OCH
v písemné podobě vhozená do schránky na stížnosti.
ELEKTRONICKY
e- mailem na mail střediska nebo vedoucího služby.
ÚSTNĚ
ústně, osobně prostřednictvím pracovníka nebo vedoucího služby.

V případě telefonického podání může snadno dojít k nedorozumění, ke zkreslení informací apod. je podatel povinen, doplnit své podání v písemné podobě. Stížnosti, podněty i poděkování je možné podat přímo v sociální službě. V případě ústní stížnosti zapíše pracovník, stížnost do knihy přání a stížností.

Stížnosti, podněty i poděkování je možné podat přímo ve službě. V případě ústní stížnosti zapíše pracovník, stížnost do knihy přání a stížností.

Písemné stížnosti je možno:
napsat do knihy přání a stížností přímo ve službě,
vhodit do označené schránky na stížností přímo ve službě,
zaslat poštou nebo podat osobně na uvedené adrese: Oblastní charita Ústí nad Orlicí,
Na Kopečku 356, Letohrad, 561 51,
zaslat elektronickou poštou: sekretariat@uo.hk.caritas.cz.
Písemná stížnost musí obsahovat:
kontaktní údaje stěžovatele (tj. jméno, příjmení a jeho kontaktní poštovní, či e-mailovou adresu)
konkrétní popis události - okolnosti nebo jednání, které stěžovatel svým podáním napadá
označení konkrétních osob, které se podle mínění stěžovatele dopustily chybného, či nesprávného jednání,
podpis stěžovatele.

Upozornění: Anonymní stížnosti budou brány pouze jako podnět a nebudou šetřeny ani vyhodnocovány v režimu stížností.

Lhůta pro vyřízení stížnosti je nejvýše 30 dnů od jejího přijetí. V odůvodněných případech může poskytovatel tuto lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty je poskytovatel povinen stěžovatele informovat. Poskytovatel je povinen informovat stěžovatele písemně o způsobu vyřízení stížnosti. Poskytovatel je rovněž povinen umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou o stížnosti vede a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.

Opravný prostředek

V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti na sociální službu nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na poříčním právu 1/376, Praha 2, tel. č. +420 950 191 111.

V případě, že stěžovatel nesouhlasí s výsledkem šetření stížnosti na zdravotní službu, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který udělil poskytovateli oprávnění k poskytování zdravotních služeb; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.

  • Krajský úřad Pardubického kraje, odbor zdravotnictví, Komenského nám. 125, Pardubice.

DALŠÍ INSTITUCE KAM JE MOŽNÉ PODAT STÍŽNOST

  • Ředitel Diecézní charity Hradec Králové, Velké náměstí 37, Hradec Králové,
    e-mail: dchhk@hk.caritas.cz, tel.: 495 063 135 
  • Biskupství Královéhradecké, Velké náměstí 35, Hradec Králové, tel.: 495063611 
  • Krajský úřad Pardubice, Komenského náměstí 125, Pardubice-Staré Město,
    e-mail: posta@pardubickykraj.cz, tel.: 466 026 111
  • Sídlo veřejného ochránce práv, Brno, Údolní 39, email: podatelna@ochrance.cz, tel.: 542 542 112.