Informace o podávání stížnosti
Kdo může podat stížnost
- Klient - osoba, které je nebo byla poskytována charitní služba,
- Osoby oprávněné jednat jménem nebo ve prospěch klienta, kterému je nebo byla poskytována charitní služba (dále v textu):
- opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována charitní služba,
- osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla charitní služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
- osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována charitní služba,
- člen domácnosti osoby, které je nebo byla poskytována charitní služba, oprávněný k zastupování této osoby podle občanského zákoníku,
- Zaměstnanec Oblastní charity Ústí nad Orlicí.
Formy podání stížností
- PÍSEMNĚ
- dopisem na adresu střediska nebo na sídlo Oblastní charity
- v písemné podobě může být stížnost přímo předána zaměstnanci OCH
- v písemné podobě vhozená do schránky na stížnosti.
- ELEKTRONICKY
- e- mailem na mail střediska nebo vedoucího služby.
- ÚSTNĚ
- ústně, osobně prostřednictvím pracovníka nebo vedoucího služby.
V případě telefonického podání může snadno dojít k nedorozumění, ke zkreslení informací apod. je podatel povinen, doplnit své podání v písemné podobě. Stížnosti, podněty i poděkování je možné podat přímo v sociální službě. V případě ústní stížnosti zapíše pracovník, stížnost do knihy přání a stížností.
Stížnosti, podněty i poděkování je možné podat přímo ve službě. V případě ústní stížnosti zapíše pracovník, stížnost do knihy přání a stížností.
- Písemné stížnosti je možno:
- napsat do knihy přání a stížností přímo ve službě,
- vhodit do označené schránky na stížností přímo ve službě,
- zaslat poštou nebo podat osobně na uvedené adrese: Oblastní charita Ústí nad Orlicí,
Na Kopečku 356, Letohrad, 561 51, - zaslat elektronickou poštou: sekretariat@uo.hk.caritas.cz.
- Písemná stížnost musí obsahovat:
- kontaktní údaje stěžovatele (tj. jméno, příjmení a jeho kontaktní poštovní, či e-mailovou adresu)
- konkrétní popis události - okolnosti nebo jednání, které stěžovatel svým podáním napadá
- označení konkrétních osob, které se podle mínění stěžovatele dopustily chybného, či nesprávného jednání,
- podpis stěžovatele.
Upozornění: Anonymní stížnosti budou brány pouze jako podnět a nebudou šetřeny ani vyhodnocovány v režimu stížností.
Lhůta pro vyřízení stížnosti je nejvýše 30 dnů od jejího přijetí. V odůvodněných případech může poskytovatel tuto lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty je poskytovatel povinen stěžovatele informovat. Poskytovatel je povinen informovat stěžovatele písemně o způsobu vyřízení stížnosti. Poskytovatel je rovněž povinen umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou o stížnosti vede a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
Opravný prostředek
V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti na sociální službu nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě, může ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
- Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na poříčním právu 1/376, Praha 2, tel. č. +420 950 191 111.
V případě, že stěžovatel nesouhlasí s výsledkem šetření stížnosti na zdravotní službu, může podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, který udělil poskytovateli oprávnění k poskytování zdravotních služeb; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
- Krajský úřad Pardubického kraje, odbor zdravotnictví, Komenského nám. 125, Pardubice.
DALŠÍ INSTITUCE KAM JE MOŽNÉ PODAT STÍŽNOST
- Ředitel Diecézní charity Hradec Králové, Velké náměstí 37, Hradec Králové,
e-mail: dchhk@hk.caritas.cz, tel.: 495 063 135 - Biskupství Královéhradecké, Velké náměstí 35, Hradec Králové, tel.: 495063611
- Krajský úřad Pardubice, Komenského náměstí 125, Pardubice-Staré Město,
e-mail: posta@pardubickykraj.cz, tel.: 466 026 111 - Sídlo veřejného ochránce práv, Brno, Údolní 39, email: podatelna@ochrance.cz, tel.: 542 542 112.