Charitní pečovatelská služba Letohrad

Charitní pečovatelská služba Letohrad (dále CHPS Let.) poskytuje pomoc při zvládání činností, které si klient nemůže vykonat sám z důvodu svého věku nebo zdravotního stavu. Podporuje klienty se sníženou soběstačností tak, aby mohli co nejdéle zůstat ve svém domácím prostředí.

Službu poskytujeme klientům v obcích:

Letohrad, Šedivec, Mistrovice, Nekoř, Verměřovice, Dolní Čermná, Horní Čermná, Petrovice.

Provozní doba
služby:
Po - Ne:   7:00 - 20:00
kanceláře:
Středa:   8:00 - 12:00     13:00 - 15:30 
Kontakt: 

Bc. Marie Urbanová - vedoucí služby

Bc. Marie Maříková - sociální pracovnice
Taušlova 714, 561 51 Letohrad
tel.: 734 769 711
email: chps.let@uo.hk.caritas.cz
 
Informační leták:

Charitní pečovatelská služba Letohrad

 
Žádost o poskytnutí sociální služby:

Pokud máte zájem o službu CHPS v Letohradě, vyplňte, prosím, sami nebo s pomocí svých blízkých: Žádost o Charitní pečovatelskou službu.pdf

  • Pro doručení žádosti si můžete vybrat z těchto možností:
  • Podáním žádosti projevujete vážný zájem o poskytnutí služby.
  • Zájemce/ budoucí klient má právo se rozhodnout zda bude službu využívat. Respektujeme přání klienta a proto v případě, že zájemce/ budoucí klient není omezen nebo zbaven svéprávnosti musí se žádostí souhlasit. Bez souhlasu klienta, není možné podat žádost.
  • Po podání žádosti vás bude kontaktovat sociální pracovník a domluví si s vámi termín sociálního šetření.
  • V rámci sociálního šetření Vás sociální pracovník a pověřený pracovník Charity navštíví u Vás doma. Zde zjišťují potřeby zájemce, s čím potřebuje pomoct. Zájemce si na setkání může přizvat své blízké, aby mu byli při dojednávání služby oporou.
  • Pokud se dohodne poskytování služby, je s klientem uzavřena písemně Smlouva o poskytování pečovatelské služby, na základě které Vám začneme službu poskytovat. Smlouva o poskytování pečovatelské služby se uzavírá do konce roku a poté se zpravidla prodlužuje na další rok.
Kolik to bude stát?

ceník CHPS Let.

 

Cílová skupina (naši klienti):
  • senioři

  • osoby se zdravotním postižením

  • osoby s přechodným zhoršením zdravotního stavu - poúrazové stavy, návraty po hospitalizaci a podobné situace, u kterých se předpokládá návrat do plnohodnotného životaosoby s tělesným postižením

  • osoby s chronickým onemocněním

Cílem služby je umožnit klientům co možná nejdelší pobyt v jejich přirozeném domácím prostředí, posilovat jejich soběstačnost, zmírňovat jejich osamělost.

Nabízené služby:
    • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (pomoc a podpora při podávání jídla a pití, pomoc při oblékání/svlékání; pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík; pomoc při prostorové orientaci; samostatném pohybu ve vnitřním prostoru)
    • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (pomoc při denní hygieně – ranní/večerní hygieně a celkové koupeli/sprchování; pomoc při základní péči o vlasy a nehty; pomoc při použití WC – výměna inko pomůcek apod.)
    • poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy (pomoc při přípravě jídla a pití, příprava a podání jídla a pití)
    • pomoc při zajištění chodu domácnosti (běžný úklid – při aktivním zapojení klienta, běžný nákup, praní a žehlení osobního/ložního prádla v domácnosti klienta)
    • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (doprovod k lékaři, na úřad, do banky, do obchodu, do knihovny atd. a doprovod zpět)

Fakultativní služby jsou nadstandardní a poskytují se pouze v případě, že jsou klientovi poskytovány Základní činnosti a to po předchozí dohodě dle provozních možností služby (doprava spojená s doprovodem).

Zásady poskytování služby:
  • individuální přístup
  • respekt a úcta
  • vzájemná důvěra
  • spolupráce s rodinou
  • zachování mlčenlivosti
  • máme návaznost na další poskytované služby Oblastní charity Ústí nad Orlicí
  • nenahrazujeme běžně dostupné veřejné služby