Poslání, cíle a zásady služby OP
-
Poslání, cíle a zásady Občanské poradny *
Poslání
- Občanská poradna Ústí nad Orlicí poskytuje lidem v nepříznivé životní situaci odborné sociální poradenství tak, aby byli schopni orientovat se v sociálním a právním systému, v nabízených službách a mohli rozvíjet své schopnosti, které jim pomohou samostatně jejich nepříznivou sociální situaci zmírnit nebo vyřešit
- upozorňuje příslušné orgány státní správy a samosprávy na nedostatky legislativy a na neřešené problémy občanů
Jedná se o registrovanou sociální službu dle §37zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách: odborné sociální poradenství
Cíle
Cílem Občanské poradny je:
- klient, který má dostatek informací v sociální a právní oblasti, o dostupnosti služeb a dalších informací týkajících se řešení jeho nepříznivé životní situace
- klient, který se orientuje v možnostech řešení své nepříznivé situace a rozhodl se pro způsob řešení
- klient, který rozvinul své dovednosti pro řešení své situace vlastními silami
Zásady
- Individuální přístup
- podpora samostatnosti
- odbornost a profesionalita
- nezávislost a nestrannost
- mlčenlivost a diskrétnost
Způsob poskytování služby
Poradenství je poskytováno:
- bezplatně
- formou osobní, telefonické nebo písemné konzultace
- ambulantně (nenavštěvujeme klienty v místě bydliště)
Služba může být poskytována anonymně.
Informační leták služby: OP1 kompr.pdf, OP2 kompr.pdf